• |
  • Lättläst
  • | Anpassa

Kommunens kvalitet i korthet

Kommunen arbetar alltid med att få bättre kvalitet

Uppföljningen av kvaliteten görs bland annat i Kommunens Kvalitet i Korthet (KKiK). Mätningen utgår från ett medborgarperspektiv och går att jämföra med övriga kommuner (250 st) som deltar.

Resultaten redovisas för fem olika områden

  1. tillgänglighet
  2. trygghet
  3. delaktigheter
  4. effektivitet
  5. samhällsutveckling

Inom varje område finns mått som vi noga följer för egen del, men vi kan också jämföra våra resultat med andra kommuner.

Servicemätning via telefon och e-post

Varje år gör undersöker ett externt företag hur bra och snabba vi är på att svara på en enkel fråga på telefon eller via e-post. Tre av delarna av servicemätningen redovisas  i KKiK under området tillgänglighet.

Våra resultat är bland de bästa av alla kommuner (ca 150 stycken) som gör servicemätningen. 2015 blev vi ombedda att berätta på hur vi jobbat för att nå så goda resultat på Kvalitetsmässan.

Läs mera

Vi presenterar alltid våra resultat. Du hittar rapporterna under Relaterade dokument till höger.

Läs mer om KKiK i länken till höger.

 

 

Uppdaterad: 2017-09-12 Sidansvarig: Elisabet Jonsson

Kontakt

Kom in kundtjänst
Tel: 0612-800 00

Besöksadress
Torggatan 2

Postadress
Kramfors kommun
872 80 Kramfors

kommun@kramfors.se

Kontaktperson
Elisabet Jonsson
Tel: 0612-801 16
elisabet.jonsson@kramfors.se

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår
användning av cookies.