16 november 2021

Ny e-tjänst för anmälan av byte och skador på sopkärl

Har ditt sopkärl gått sönder, försvunnit eller behöver du byta storlek på kärlet? Nu finns en e-tjänst som hanterar alla anmälningar gällande kärl.

För att förenkla hanteringen gällande sopkärl finns nu en e-tjänst för att anmäla alla typer av ärenden som rör sopkärl hos husägare. Det kan exempelvis handla om att du som ny husägare vill ändra storleken på kärlet eller att kärlet är försvunnet eller av någon anledning har gått sönder och behöver bytas ut eller repareras.

Sopkärlen vid varje fastighet är kommunens egendom och entreprenören har därmed mandat att göra en bedömning av skick och behov av reparation eller utbyte.

Läs mer:
E-tjänsten – Sopkärl, byte och anmälan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Renhållningsavgifter

Uppdaterad: Sidansvarig: Anna Karlström

Frågor kring nyheten?

Annamaria Berglund
Enhetschef
Avfall och återvinning
annamariaberglund@
kramfors.se