13 oktober 2021
Kommun & demokrati

Stöd till föreningsägda samlingslokaler

Är du med i en förening som äger en samlingslokal? Då kan ni söka stöd för att behålla byggnadens goda skick. Ansökningstiden är öppen fram till 1 november.

Vilka kan söka?
Föreningar som äger samlingslokaler kan söka bidraget och föreningen ska uppfylla villkoren som anges i riktlinjen Kommunala bidrag till ideella föreningar i Kramfors kommun Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vad innebär bidraget?
Detta bidrag kan sökas för att stödja kostnader och driftsbidraget ersätter 25 procent av bruttokostnaderna för samlingslokalen.

Finns det lägenheter eller kommersiella ytor som hyrs ut av föreningen, ska kostnader och intäkter som hör till dessa särredovisas och det utgår inget bidrag.

Ansökan om driftbidrag ska grundas på föregående års kostnader som ska redovisas i årsredovisningen. Ordförande eller kassör intygar att handlingar för bidragsansökan är granskade och godkända.

Hur söker man?
Ansökan om bidrag ska göras senast 1 november året innan aktuellt bidragsår. Den ansökan du gör nu avser alltså kommande kalenderår.

Ansökan ska göras via e-tjänst från kommunens webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Uppdaterad: Sidansvarig: Ann-Cathrin Granbäck

Frågor kring nyheten?

Danielle Lif
Fastighetssamordnare
0612-803 15
danielle.lif@kramfors.se

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår
användning av cookies.