Sopor och återvinning
Avfall
I Kramfors källsorterar vi förpackningar. Det vinner både du och miljön på.
Alla som bor i kommunen ska ha hämtning av sopor.
Soporna läggs i en grön soptunna. Den töms varannan vecka.
Återvinningstation
På många ställen i kommunen finns återvinningsstationer.
Dit fraktar du själv sånt som du inte kan slänga i tunnorna, till exempel tidningar, plast och glas.
Du behöver inte betala extra för det.
Högberget i Väja och Höga kusten återvinningscentral i Ullånger är våra återvinningscentaler. Där kan man också lämna trä, kylskåp, mobiltelefoner och annat.
Läs mer om Högberget (inte lättläst).
Läs mer om Höga kusten Återvinningscentral (inte lättläst).
Uppdaterad: