Kommunfullmäktige
Kommunfullmäktige bestämmer i kommunen. Kommunfullmäktige är som kommunens riksdag.
När det är val väljer de som bor i kommunen vilka personer som ska vara med i kommunfullmäktige.
Kommunfullmäktige bestämmer om hur kommunens pengar ska användas. De tar många viktiga beslut om olika saker som påverkar de som bor i kommunen.
Politikerna i kommunfullmäktige träffas sex gånger per år. Mötena är på Ådalsskolan.
Du får gärna vara med och lyssna på kommunfullmäktiges möten.
Här kan du se kommunfullmäktiges sändningar.
Politiska partier
De här partierna finns med i Kramfors kommunfullmäktige:
- Socialdemokraterna
- Centerpartiet
- Moderaterna
- Vänsterpartiet
- Kristdemokraterna
- Sverigedemokraterna
Uppdaterad: