Konsumentvägledning

Kramfors kommun har begränsade möjligheter att bistå medborgarna med konsumentvägledning. Enklare frågor kan hanteras t.ex. bestridande av faktura. Vi hänvisar vidare till Hallå konsument som är en rikstäckande upplysningstjänst som samordnas av Konsumentverket. Dit kan du vända dig med frågor om köp av varor och tjänster, reklamationer, att handla hållbart och annat som du som konsument behöver hjälp med.

Hallå konsument ger också allmän information om vilka regler som kan gälla vid transaktioner inom delningsekonomi och vid andra avtal mellan privatpersoner om köp av varor eller tjänster. Vägledarna där kan också hänvisa dig vidare till andra aktörer och instanser.

Länkarna till Konsumentverket och Hallå konsument finner du under Relaterade länkar på denna sida. 

Telefontid

Handläggare på Kramfors kommun har telefontid vanligen måndag–fredag
9–10. Avvikelser kan förekomma. Lämna då ett meddelande i växeln. Kontaktuppgifter till handläggare hittar du under Kontakt på denna sida.

Uppdaterad: 2020-10-21 Sidansvarig: Anna-Lena Högberg

Kontakt


Handläggare
0612-801 25

Besöksadress
Torggatan 2

Postadress
Kramfors kommun
872 80 Kramfors

sara.wedin@kramfors.se

Fax
0612-106 70 

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår
användning av cookies.