• |
  • Lättläst
  • | Anpassa

Klagomål och frågor

På Miljö- och byggförvaltningen svarar vi på frågor och tar emot klagomål om till exempel; radon, bad- och dricksvatten, skadedjur, utsläpp i miljön, skräp i naturen, dålig inomhusluft, dålig vedeldning, matförgiftningar, skällande hundar, störande buller, ovårdade tomter med mera.

Om du har ett klagomål kan detta lämnas via vanlig post, e-post eller via telefon. Alla klagomål diarieförs.

Anonyma klagomål

Om du vill vara anonym ska du inte uppge namn eller telefonnummer. Använd exempelvis en e-postadress där ditt riktiga namn inte framgår. Miljö- och byggförvaltningen får inte hemlighålla vem som klagat om vi känner till vem det är.

Innan du lämnar ett klagomål

Innan du lämnar ett klagomål bör du först prata med den som stör innan du kontaktar miljö- och byggförvaltningen. Ett oväntat brev från miljö- och byggförvaltningen kan orsaka större osämja än ett personligt samtal. Den som stör måste också få veta att hen orsakar ett problem innan vi kan kräva åtgärder. Bor du i flerbostadshus ska du kontakta fastighetsägare eller bostadsrättsstyrelse innan du kontaktar oss om problemet.

Uppdaterad: 2016-11-14 Sidansvarig: Erik Andrèe

Kontakt

Miljö- och byggförvaltningen
Tel: 0612-800 00

Besöksadress
Ringvägen 34

Postadress
Ringvägen 34
872 80 Kramfors

mob@kramfors.se

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår
användning av cookies.