Näringsliv & arbete
I Kramfors kommun finns många företag. Här finns stora verksamheter och många olika små företag och affärer.
Kommunen vill gärna att fler företag flyttar hit. Då kan fler som bor här få arbete.
Den som vill starta ett företag kan få hjälp med olika saker från kommunen. Näringslivsenheten heter den del av kommunen som ger företagare stöd och råd.
Näringslivsenheten hjälper dig att hitta lokaler eller mark där du kan bedriva din verksamhet.
Du kan få hjälp med hur du gör för att starta ett helt nytt företag eller hur du kan utbilda dig.
Kramfors kommun som arbetsgivare
Vi är den största arbetsgivaren i kommunen. Vi har cirka 1650 anstälda.
Vi har alltid behov av fler arbetskompisar. Titta på vår sida om lediga jobb om du är intresserad av att arbeta med oss.
Uppdaterad: