Synpunkter på vården

Vi vill vara säkra på att den vård och omsorg vi erbjuder är av god kvalitet. För att bidra till en bättre och säkrare hälso- och sjukvård är det värdefullt för oss att veta vad du tycker.

Det finns olika sätt att framföra dina synpunkter. Du kan vända dig direkt till kommunen, lämna synpunkter till regionen och patientnämnden eller kontakta Inspektionen för vård och omsorg.

Vart kan jag som patient eller närstående vända mig?

Synpunkter till kommunen

För att lämna synpunkter direkt till kommunen använder du formuläret nedan. När du lämnar synpunkter, klagomål eller positiva kommentarer registreras de som inkommande handlingar och hanteras av berörd verksamhet.

Formulär för synpunkter

Patientnämnden

Patientnämnden hjälper patienter att framföra sina synpunkter och klagomål på hälso- och sjukvården eller inom tandvården inom både kommun och region. På så vis kan du få en förklaring utifrån din situation och svar på frågor.

Här kan du läsa mer om Patientnämnden Länk till annan webbplats. och lämna synpunkter Länk till annan webbplats..

Inspektionen för vård och omsorg (IVO)

Till IVO kan du höra av dig direkt med information om brister inom hälso- och sjukvård.

IVO - Lämna information och tips Länk till annan webbplats.

Uppdaterad: Sidansvarig: Anna-Lena Högberg

Kontakt

Kom in kundtjänst
Tel: 0612-800 00

Besöksadress
Torggatan 2, Kramfors

Postadress
Kramfors kommun
872 80 Kramfors