För att underlätta för invånare och företagare erbjuder kommunen ett antal e-tjänster. En del av våra e-tjänster ges i samarbete med andra leverantörer. Största delen av e-tjänsterna skapar vi själva.
Vi deltar i eSamverkan, där vi tillsammans i länet arbetar med frågor kring digitalisering.
Vi arbetar kontinuerligt med att skapa nya e-tjänster. De e-tjänster som vi erbjuder idag ligger i en lösning som heter Open ePlatform och bygger på en open source-lösning. E-tjänsterna når du under relaterade e-tjänster på denna sida.
Läs gärna mer om eSamverkan på sidan eSamverkan här på vår webbplats.
Som ett led i den nya strategi som vi har att skapa e-tjänster hanterar vi blanketter för anmälningar, ansökningar med mera på ett nytt sätt. Vi har inte längre en samlad blankettsida utan blanketten ligger på den sida där informationen ligger. Det betyder att om du vill söka efter en ansökningsblankett för exempelvis skolskjuts så kan du göra så här:
E-tjänsterna visas allra bäst i en modern webbläsare, stöd finns för Google Crome, Internet Explorer 9 och nyare webbläsare.
När du använder en e-tjänst registreras och behandlas dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen, GDPR. På Integritetsskyddsmyndighetens webbplats får du veta mer, se relaterade länkar på denna sida. Genom att du klickar på ”Skicka” i våra e-tjänster godkänner du att kommunen lagrar dina uppgifter.
Läs mer om hur kommunen hanterar dina personuppgifter på sidan Dina Personuppgifter, som du finner under relaterade länkar på denna sida.
Genom att klicka på ”Spara” i en e-tjänst mellanlagras din ansökan på en särskilt avdelad yta som begränsar åtkomsten till din ansökan, så att inga obehöriga kan läsa eller förvanska informationen.
Du kan när som helst komma åt din ansökan igen. För att fortsätta arbetet med din ansökan igen behöver du vara inloggad med hjälp av e-legitimation så att vi kan säkerställa din identitet.
Din ansökan är inkommen till kommunen och kan börja behandlas först när e-tjänstens samtliga steg är slutförda och du valt att skicka in ansökan.
Kom in kundtjänst
Tel: 0612-800 00
Besöksadress
Torggatan 2, Kramfors
Postadress
Kramfors kommun
872 80 Kramfors
Kontaktperson
Katarina Lundholm
Utvecklare
katarina.lundholm@
kramfors.se
Vi bryr oss. Om dig, varandra och alla andra. Det är med stolthet vi berättar om den vackraste av platser som formats av älven, havet, skogen, kulturen, världsarvet Höga kusten och skiftande epoker. Kramfors kommun blickar framåt, mot en framtid där vi fortsätter att generöst säga hej och välkommen hem till oss.
Kramfors kommun, 872 80 KRAMFORS
Telefon: 0612-800 00
E-post: kommun@kramfors.se
Organisationsnummer: 212000-2429
km är Högakustenleden
svenska världsarv finns i Kramfors
mm per år är landhöjningen i Höga kusten
meter är spännvidden mellan Högakustenbrons pyloner
Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår
användning av cookies.